Vakantie Tanzania - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Pascalle Andela - WaarBenJij.nu Vakantie Tanzania - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Pascalle Andela - WaarBenJij.nu

Vakantie Tanzania

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

14 Januari 2016 | Tanzania, Dodoma

16-12-2015
Om 4:45 staat mijn wekker. Vandaag reis ik af naar Arusha voor het weerzien met mijn ouders en zusje. Na een busreis van negen uur kom ik aan in Arusha. Mijn ouders en zusje staan al een tijdje op het busstation op me te wachten. Oh wat is het fijn om ze weer te zien :D. We nemen dan ook de hele middag en avond om bij te kletsen!

17-12-2015
Vandaag hebben we even een bijkom dag in Arusha. Deze brengen we dan ook door in Arusha zelf. Rond lunchtijd wil ik mijn ouders en zusje graag de Tanzaniaanse keuken(lees chapati's) laten proeven en komen we terecht in een erg gezellig tentje.
Na de lunch wandelen we nog even door Arusha en brengen de avond door in de lodge.

18-12-2015
Vandaag de eerste safari dag in lake manyara. Na het ontbijt worden we opgehaald bij onze lodge door Geoffrey (onze tour guide). We beginnen onze safari in lake manyara. Wauw wat een mooi park en wat hebben we hier mooie dingen gezien. Dit is dan ook wel echt mijn favoriete park van Tanzania! S'avonds slapen we in een prachtige tented- camp.

19-12-2015
Vandaag de tweede safari dag, ngorogoro staat op het programma. Om ca 9:00 vertrekken we bij de camp met onze lunchboxen op zak.
Wauw ook ngorogoro is een erg gaaf park vooral het landschap. Echter eenmaal in de krater is het erg vlak. Jeah weer een dier van de big five afgestreepte neushoorn, die had ik nog niet eerder gezien. 'S avonds verblijven we bij de whisteling Thorn Camps erg schattig.

20-12-2015
Vandaag onze laatste tsee tsee dag eh safari dag in Tarangire. Ja dat kan ik me erg goed herinneren van Tarangire de vliegen daar. Ook Tarangire is een prachtig park en wat een boel olifanten, erg gaaf! Aan het eind van de dag zijn we alle vier helemaal gesloopt van al die indrukken! Wat een mooie reis

22-12-2015
Na een eendaagse tussenstop in moshi vertrekken we vandaag met de bus naar Dar es Salaam. Er staat ons een 10uur durende busreis te wachten dus vertrekken we met de eerste bus. Rond 18:00 zijn we na wat file( de dagelijkse kost voor dar es salaam) aangekomen in het hotel. Morgen vertrekken we om 10:00 richting Zanzibar! Jeah ;)

23-12-2015 t/m 31-12-2015
De laatste paar dagen van onze vakantie spenderen we in Zanzibar. We beginnen 3 dagen in stone town. Stone town doet mij denken aan Venetië met een Arabische/ Afrikaanse twist. Na stone town zijn we met een tussenstop bij de Spice Tour, erg gaaf, vertrokken naar Numgwi. In Nungwi zaten we op een erg rustig stukje waar we onze laatste paar dagen relaxend konden doorbrengen, heerlijk! Ook kerst hebben we hier gevierd en dat was dan ook erg bijzonder met die temperaturen, maar i love it!
Op 29 december vertrokken mijn ouders en zusje weer naar Nederland. Erg gek! Maar gelukkig zie ik ze snel weer :D. Na het vertrek van mijn ouders en zusje verbleef ik tot 2 januari in Dar es salaam met Ayaa. Ook oud &nieuw hebben we hier gevierd, maar dan wel aan het strand ,heel erg gaaf!!!

  • 14 Januari 2016 - 20:06

    Joke:

    Heerlijk dat jullie ook als gezin zo genoten hebben van al het moois dat Tanzania te bieden heeft! Wat is het toch leuk om je ouders en zusje te kunnen laten delen in jouw ervaringen. Veel plezier in de laatste weken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Stage in Tanzania

Buitenlandstage in Tanzania

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2016

Mijn laatste blog

14 Januari 2016

Vakantie Tanzania

03 Januari 2016

Een erg verlate blog 6

18 November 2015

Blog 5

02 November 2015

Blog 4
Pascalle

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 4455

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 24 Januari 2016

Stage in Tanzania

Landen bezocht: