Een erg verlate blog 6 - Reisverslag uit Kikuyu, Kenia van Pascalle Andela - WaarBenJij.nu Een erg verlate blog 6 - Reisverslag uit Kikuyu, Kenia van Pascalle Andela - WaarBenJij.nu

Een erg verlate blog 6

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

03 Januari 2016 | Kenia, Kikuyu


Waarbenjij blog 6

16-11-2015
Een erg vreemde dag want ik krijg te horen dat ik misschien eerder naar huis moet. De prijzen van het omboeken van de vliegtickets gaan namelijk stijgen. Als het VISA namelijk niet kan worden verlengd( wat gewoon gaat lukken), dan moet ik wel eerder terug ;(. Gelukkig heeft Robin nog een oplossing en mogen we tot volgende week wachten op immigratie. Dit maakt mijn dag weer helemaal goed! Want ik wil echt nog niet weg hier, voordat ik die kas heb opgebouwd, maar het blijft onzeker!

19-11-2015
Vandaag staat presentatie nummer drie en tevens de laatste presentatie op de planning! Deze prensentatie ging over het onderhoud van de planten. Ook deze presentatie ging goed. Nu nog de echte uitvoering De bouw van de kas!

20-11-2015
Wat een bijzondere dag! De kinderen gaan met vakantie en dat betekent dat als ik noodgedwongen ook eerder naar huis moet, ik ze voor het laatst ga zien! We besluiten afscheid te nemen, heel erg dubbel gevoel dus en verwarrend! We delen cola en sap uit om goodbey te zeggen. Het uitdelen bleek niet echt een succes want het verdelen ging helaas niet eerlijk, hè shoot een andere aanpak dus de volgende keer!
Niet veel later arriveert Kennedy op school. Hij zegt samen met de andere leraren gedag tegen de kinderen die naar huis gaan! Ze geven ze adviezen mee voor in de vakantie, zoals werk hard en help je ouders. Erg mooi om te zien! Ook wij gaan naar voren om te vertellen dat wij naar huis gaan, nouja Anouk en Renee definitief, maar ik misschien. He weer een dubbel gevoel, maarja goed het is wat het is. Ik loop met tranen in m'n ogen weer terug naar m'n plek want ja wat ga ik ze missen :(!!!! Verder hebben we de hele dag doorgebracht op school hè wat fijn. Lekker gevolybalt, gevoetbalt en gegeten met z'n alle. Kortom even de momentjes gepakt die ik nog met ze heb. Wat heerlijk!

21-11-2015
Vandaag gezellig geshopt met Rebecca en Nema. Om 12:30 hebben we afgesproken in de stad. Eerst even lunchen bij Chef Asili om vervolgens naar Saba Saba te gaan( een kleding markt). We hebben gezellig de hele dag doorgebracht in de stad en hebben de shopdag afgesloten met een etentje bij free point waar ook Doeke, Nutte, Renée, Anouk en collega's van Doeke naar toe kwamen.

22-11-2015
Van een zwembad dag naar een chilldag op camp Holland, want helaas kan ik niet mee naar het zwembad vanwege oorpijn :(, maar even een dagje niksen is ook niet heel erg. Savonds Skype ik met me parents en koken we met Freddy lokaal eten( cassave, mchele en mishikaki) jum.

23-11-2015
De immigratieweek! Wauw spannend deze week proberen wij mij VISA te verlengen. Sochtends gaan we naar de immigratiedienst in Dodoma om het eerste contact te leggen. Een halfuur later staan we weer buiten. De uitkomst; morgen willen ze met Robin praten. Rond 13:30 ben ik op school. De kinderen zijn met vakantie maar er zijn een aantal kinderen die geen 'huis' hebben en dus op school verblijven of bij leraren. Daarom is het dus wel erg leuk als we de kids een leuke tijd kunnen geven gedurende deze weken. Ik besluit pompons te maken met de kids, ja erg leuk en de tijd vliegt voor ik het weet staat Robin al weer klaar om naar huis te gaan!

24-11-2015
Vandaag zou Robin een gesprek hebben met het hoofd van de immigratie in Dodoma, maar Tanzania zou Tanzania niet zijn als de afspraak geen afspraak blijkt te zijn en dus het hoofd van de immigratie niet aanwezig is. Goed morgen weer een nieuwe dag, wordt vervolgd. De rest van de dag werk ik vanuit Camp Holland aan school, Nothing interesting dus.

25-11-2015
Vandaag slecht nieuws van de Dodoma immigratie. De enige optie is de grens over. Robin belt ook met iemand in dar es salaam om te vragen of het daar eventueel geregeld kan worden. Het blijft iets spannends, maar het moet toch gewoon kunnen en dat kan ook nu nog een weg vinden waarbij iedereen happy is. De rest van de dag op school doorgebracht. Vandaag hebben we film gekeken :), jungle book! Erg leuk en wat vonden ze het prachtig

26-11-2015
Ook vandaag weer richting school! Rond 14:00 kom ik aan en vragen de kids meteen of we de film af kunnen kijken ;). Wat een cuties toch, maar natuurlijk! En dat doen we ook een film kijken. Super leuk!!

27-11-2015
Vandaag bak ik pannenkoeken voor de kids! Om 15:00 ga ik naar school toe om pannenkoeken met ze te eten. Er zijn nog maar zes kinderen van school zelf. Kennedy, Mama Latty en de kookmoeders eten ook mee!

28-11-2015
Om 8:15 staan Thea en Damiaan voor de deur, want vandaag staat er een dagje Dodoma-wijn Tour op het programma. Rond een uurtje of 10 beginnen met de wijnproeverij. We proeven een rosé, twee witte wijnen en twee rode-. Rond 12:00 is de Tour klaar en keren we terug naar de stad. 'S middags staat er een belangrijk Skype gesprek op de planning, namelijk die over het VISA. Het is namelijk helaas niet gelukt om via Eotas mijn VISA in dodoma of dar es salaam te regelen en kijken nu naar de overige opties.

30-11-2015
Vandaag is Ayaa jarig! Happy birthday!!!
Om 8:00 sta ik op de stoep bij de internationale school (CAMS), mogelijk kan iemand van daar mij helpen het VISA te verlengen. Dat blijkt geen probleem te zijn en we gaan het vrijdag nog regelen. Om 11:00 ga ik met Nutte richting school, want ja het is Nutte zijn laatste weekje en dan kan je natuurlijk niet, niet de dovenschool hebben gezien. Na school gaan we de stad in om Sinterklaas cadeaus in te slaan, want ja die goede oude Sint komt ook naar Tanzania hebben we gehoord. Na een lange shop sessie vieren we Ayaa haar verjaardag met een zelf gekochte taart!

2-12-2015
Vandaag gaan we naar het zwembad met de kinderen van school. In totaal zijn we met negen kids en vier begeleiders(incl. Wij zelf). Om 11:30 vertrekken we richting stad om met z'n alle chapati's te gaan lunchen bij chef Asili. Na de lunch besteden wij de gehele middag in het zwembad van het Dodoma hotel. Wat een leuke dag!

4-12-2015
Vandaag the day. Gaat het lukken of niet! Fingerscrossed! Om 13:00 kom ik thuis met jawel een verlengd VISA. Jeah dat betekent dat ik mag blijven!!!! Wat een mooi Sinterklaascadeau beter had ik niet kunnen verzinnen :)

5-12-2015
Sinterklaas wie kent hem niet, Sinterklaas, sinterklaas en natuurlijk zwarte piet. Ja vandaag is het de dag van de goedheilig man en Nubia haar tweede verjaardag. 'S Ochtends racen Ayaa en ik door de stad om de laatste boodschappen te doen. Want s'middags staat koken op het programma. Ayaa en ik maken appeltaart, chapati's, groenten en een salade met geitenkaas. Om 18:30 vieren we Nubia haar verjaardag met de dutchies van Camp Holland en Thea en Damiaan.
Daarna beginnen we aan de Sinterklaasavond. Deze begint met heel veel food! Daarna kan het dobbelspel van start gaan! Rond 23:00 is het spel ten einde en loopt iedereen de deur uit met een aantal Tanzaniaanse cadeaus. Morgenochtend om 6:00 vertrekt mijn buurman heel raar. Nutte wil graag zijn busreis slapend tegen een Tanzaniaanse moeke doorbrengen en we besluiten daarom om een nacht door te halen.

7-12-2015
Wat is camp Holland stil! Robin is vertrokken richting Geita, de meiden naar Arusha, Nutte naar Dar es Salaam en Doeke zit met zijn vriendin in Zanzibar. Dat betekent maar één who run camp Holland girls :p. Marit ik en Ayaa besluiten dan ook gezellig gezamenlijk te eten.

9-12-2015
Vandaag is het Independence day. Magufulli( de nieuwe president) heeft aangekondigd dat de straten moeten worden schoongemaakt. Hapa kazi tu! Marit en ik beginnen de dag weer goed met een workoutje! Bam De tweede deze week. S'middags besluiten we met z'n drieën naar school te gaan. Marit neemt haar polaroid camera mee en dat vinden de kids natuurlijk helemaal mooi! Vandaag zijn er weer meer kinderen dan vorige week. Dat komt omdat standard 6 terug moest komen voor bijscholing ter voorbereiding op de examens. En het allerbelangrijkste we zijn begonnen met het uitmeten van de Greenhouse.
Rond 17:30 zijn we weer terug op camp Holland en eten we gezamenlijk. Na het eten gaan Marit en ik naar movie night. Nouja movie night net als de film wilt starten valt de elektriciteit uit :(. Dan maar op tijd naar huis!

11-12-2015
Vandaag de tweede stap gezet voor de Greenhouse we hebben namelijk een aantal uren gegraven, dat viel best tegen. Maar we geven niet op en gaan er vol voor! Tot 18:30 houden we het vol, maar daarna is echt het lampje uit.

  • 08 Januari 2016 - 22:43

    Joke:

    Hi Pascalle,
    hier even een reactie op je laatste 2 (!) blogs. Ook ik ben wat verlaat met reageren ;)

    Wat ben je toch heerlijk positief in alles wat je beschrijft. Hier in Nederland zou van alles een drama kunnen zijn: een lekke band, versleten remblokjes, korte nachten, niet eerlijke verdeling, een film in 2 delen,geen stroom, laat water, etc...... In Tanzania lijkt alles goed te komen en een feestje te zijn ( tenminste voor een blanke). Heerlijk dat je dat zo beleeft. Geniet nog even met volle teugen van je resterende weken!

    Lieve groet , ook van oom Patric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kikuyu

Stage in Tanzania

Buitenlandstage in Tanzania

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2016

Mijn laatste blog

14 Januari 2016

Vakantie Tanzania

03 Januari 2016

Een erg verlate blog 6

18 November 2015

Blog 5

02 November 2015

Blog 4
Pascalle

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 4451

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 24 Januari 2016

Stage in Tanzania

Landen bezocht: